Aseară în timpul Livestream-ului Triple-I Initiative, Ubisoft și Evil Empire au anunțat The Rogue Prince of Persia™, un joc action platformer 2D - roguelike. Jocul va fi disponibil în Early Access pe 14 mai 2024.
Săptămâna trecută am avut plăcerea de a participa la un play test „secret”, organizat de Ubisoft, unde am butonat timp de 30 minute noul roguelike – The Rogue: Prince of Persia. A fost o experiență marfă să pot juca un titlu în exclusivitate și mai ales să nu pot spune nimănui despre ce joc este vorba, eu care mă străduiesc cu greu să pot ține un secret, oricât de nesemnificativ ar fi acesta… Dar, hei, perioada de embargo a expirat și iată, a venit momentul să împărtășesc cu voi câteva impresii despre noul action platformer 2D, într-un stil cartoonish, foarte interesant.
Până să intru în detaliile despre gameplay, vreau doar să vă explic puțin contextul în care am jucat preview-ul de 30 minute, despre care am menționat mai sus. Așadar, play test-ul a avut loc remote (doar nu vă imaginați că am fost în studioul din Londra), am intrat în aplicația proprietar – Ubisoft Connect, un angajat de la ei mi-a dat acces la remote play și printr-o simplă apăsare pe butonul „X” de la controller-ul de Xbox Series S/X, am intrat în pielea prințișorului persan și uite așa a început nebunia. Am ținut să menționez asta doar ca să subliniez faptul că ce am testat a fost exclusiv în Cloud, nu am avut demo-ul instalat pe PC-ul personal, care să ruleze nativ. Cu toate acestea, pe întregul interval de joacă, totul a fost „buttery smooth”, fără lag, glitch-uri sau alte probleme (mulțumim Digi pentru internet de calitate, hehe).
Am omis să vă spun că inițial, până să aflu ce anume voi juca în play test, am fost mega-entuziasmat de un leak ce menționa că Ubisoft lucrează la un IP nou, mai exact un shooter din perioada celui de Al Doilea Război Mondial. Eram pregătit trup și suflet să joc pac-pac cu forțele Aliate și să înving Puterile Axei pentru a 250-a oară, după toate sutele de ore petrecute în titlurile Call of Duty. Da, știu, seria COD nu face parte din portofoliul Ubisoft, dar cine își mai amintește de shooterele tactice – Brothers in Arms? În fine, nici nu mai contează, ideea e că am fost puțin dezamăgit, recunosc, să aflu cu o zi înainte de play test că voi juca un titlu Prince of Persia. Nu zic că-mi displace seria, ci doar speram la un titlu nou-nouț.
Revenind la subiectul nostru, dezamăgirea mi s-a șters după primele 5 minute de joacă. Oamenii de la Evil Empire, știți voi, băieții ăia cu Dead Cells, au făcut o treabă excelentă! Din punct de vedere al gameplay-ului, jocul se mișcă bine și e foarte responsive, chiar și în remote play-ul prin Cloud. E foarte plăcut să te poți cățăra peste tot și să descoperi fiecare centimetru din hartă, mai ales că de cele mai multe ori vei fi răsplătit pentru curiozitatea ta prin diferite bonusuri și obiecte magice care te vor ajuta să treci ca prin brânză topită atunci când dai de inamici.
Chiar și muzica din joc este foarte mișto. Piesele compuse de producătorul persano-american Daniel Asadi sună pur si simplu „blană”. Muzica lui îmbracă excelent ce se petrece pe ecran și parcă îți face chef să îți sincronizezi acțiunile din joc cu beat-ul melodiei din fundal. La capitolul sound effects, în schimb, jocul nu stă grozav, dar lucrurile pot fi îmbunătățite. Vorbim, totuși, despre un build de development, e scuzabil ca în stadiul acesta a jocului să nu fie totul șlefuit și pus la punct. E mai important să îți validezi funcționalitățile principale ale produsului, iar de detalii să te ocupi ulterior.
În cele 30 de minute de gameplay am reușit să experimentez două zone din primul nivel al jocului. Prima zonă, în care te afli prin deșert, are rolul de tutorial. Așadar, te acomodezi cu mișcările acrobatice ale prințului și înveți diferite mecanici pe care jocul ți le pune la dispoziție: abilitatea mea preferată fiind cea de a lovi inamicii cu piciorul, pentru a-i arunca în zonele cu țepușe de pe hartă, sau în pereți, imobilizându-i pentru câteva clipe (stun), pentru ca mai apoi să intri în ei cu tot arsenalul din dotare.
The Rogue: Prince of Persia nu e doar un Dead Cells într-o altă haină, e mult mai mult de atât. Evil Empire au adus cu ei ce au găsit mai bun din celebrul lor roguelike-pixelat (în sensul bun) și i-au dat noului titlu o formă fresh, originală. Ce vreau să spun este că The Rogue: Prince of Persia folosește rețeta clasică de platformer 2D combinat cu elemente de roguelike, dar totodată, reușește să surprindă prin mici detalii. Poate că aici joacă un rol important și direcția artistică. Stilul cartoonish subliniază într-un mod elegant simplitatea caracteristică titlului. Nu vine cu multe pretenții, îți creează așteptări mici ca mai apoi să te poată surprinde.
Inamicii nu sunt foarte diversificați, dar e de înțeles pentru primul nivel din joc. În schimb, combat-ul este diferit în funcție de arma pe care o alegi. Am reușit să găsesc câteva în timpul preview-ului, iar cel mai mult mi-a plăcut toporul. E mai lent decât cele două cuțitașe pe care le ai la început, dar e mult mai sigur – one hit, one kill. Dispui și de arme ranged, asemănător cu cele din The Lost Crown, dar în același timp diferit. Asta m-a uimit cumva la Ubisoft, de ce ai scoate în mod consecutiv două jocuri similare ca gameplay și poate ca stil!? Dar să știți că nu e chiar așa… Ambele joculețe au personalitatea lor și se completează unul pe altul. În plus, hai să nu ne mai plângem atât, știu că tânjim toți după un remake al legendarului Sands of Time, dar uităm că seria Prince of Persia a luat naștere printr-un platformer-adventure 2D, nu!? Cu siguranță nu vor pierde ocazia cei de la Ubisoft să lanseze și acel remake mult așteptat, dar până atunci hai să oferim o șansă titlurilor pe care le avem în prezent. Singurul meu regret, este că nu am reușit să ajung la boss-ul de la finalul preview-ului, dar cred că a fost mai interesant să mor și să redescopăr primul nivelul care acum arăta puțin diferit și era populat de inamici mai nervoși decât în prima tură. Dar în final, asta e farmecul unui roguelike, nu? să ajungi până la un anumit punct și apoi să revii cu forțe proaspete și cu bonusuri noi.
Cele 30 de minute de test au trecute ca și cum ar fi fost de fapt 3 minute. Deși nu sunt fan al genului, mi-a plăcut maxim să fac scheme și să descopăr zonele secrete din joc, iar după ce timpul a expirat, voiam să mai joc o rundă, abia ce mă „încălzisem”.
Este o plăcere să-l joci cu un controller. Nu știu cât de „natural” s-ar simți cu mouse și tastatură, dar dacă aveți o consolă, sau măcar un controller mai vechi, atunci vă recomand opțiunea aceasta. Da, știu, nu s-a lansat încă, dar nu mai e mult până pe 14 Mai, atunci când jocul va fi disponibil pe Steam la secțiunea Early Access.
Știu că Ubisoft e un subiect controversat printre gameri, dar vă asigur că The Rogue: Prince of Persia este pe mâini bune alături de Evil Empire. Aa, eram să uit, dacă sunteți fani Hades, și știu că sunteți, atunci sunt șanse și mai mari ca să vă placă joculețul și mai mult. Nu vă spun de ce, mai bine îl încercați voi atunci când acesta va fi disponibil. Lăsăm loc și pentru mister…
În continuare aș vrea să vă scriu câteva rânduri primite de la Ubisoft, despre poveste și colaborarea cu studioul Evil Empire, și țin să le mulțumesc pentru invitația primită pe adresa revistei GRIND, de a participa la play test. Sper că vom avea ocazia să testăm și Star Wars: Outlaws, atunci când va fi disponibil pentru play test… hehe, fingers crossed!
„The Rogue Prince of Persia este amplasat într-o redare fictivă a orașului Ctesiphon, capitala Imperiului Persan. Orașul se confruntă cu invazia armatei de soldați huni posedați, condusă de maleficul căpitan – Nogai. Jucătorii îl vor întruchipa pe Prinț, care a fost înzestrat cu o putere mistică care îl învie de fiecare dată când moare. Acest artefact magic i-a permis să își asume riscuri uriașe pentru a-și perfecționa abilitățile de acrobație și luptă, devenind un războinic formidabil. Încercare după încercare, jucătorii trebuie să îl ajute pe prinț să exploreze diferite tipuri de biomi, să mânuiască arme noi, să echipeze noi artifacte magice, și să își adune aliații pentru a salva orașul de la distrugere.
Ubisoft, în calitate de editor, și Evil Empire, în calitate de dezvoltator, au ales să lanseze jocul în Early Access pe Steam, pentru a lucra impreună cu gamerii din comunitate și astfel să facă cel mai bun joc posibil. Pe măsură ce trece timpul, jucătorii se pot aștepta la update-uri care să conțină niveluri noi, inamici, arme, și upgrade-uri, precum și conținut bazate pe feedback-ul comunității. Deocamdată povestea jocului se oprește destul de brusc, dar vor veni mai multe îmbunătățiri și surprize!”.
Jucat pe: PC (Ubisoft Connect)
Lansare: 14 Mai 2024 (Steam Early Access)
Developer: Evil Empire
Publisher: Ubisoft
Preview de Leo Luția